Casa Montessori

Întrebări frecvente școală

1. Care este vârsta optimă pentru începerea școlii în sistem Montessori?
Dacă până în jurul vârstei de 6 ani, copiii sunt interesați să afle despre existența lucrurilor, a universului, după această vârstă ei devin extrem de interesați de funcționarea universului, vor sa inteleaga logic procesele si incep sa se simta atrași de lucruri abstracte Este momentul când încep să pună întrebări de felul: Cum funcționează corpul uman? Cât de mare este soarele? Cât este de departe? Care este cel mai mare număr care se poate scrie? Unde s-a aflat inainte sa fie in burta mamei? De unde vine? Incotro se duce?

Este momentul când încep să devină interesați de civilizatiile antice, de istorie, geografie, cosmos, univers.
În același timp, la această vârstă ei încep să studieze în echipă, pe când la gradiniță, ei simt nevoia să lucreze mai mult individual, motiv pentru care majoritatea materialelor sunt concepute astfel.

Dacă un copil a ajuns în această etapă de dezvoltare, pedagogia Montessori din ciclul primar de școală îi oferă condițiile satisfacerii acestor nevoi, firești pentru planul de dezvoltare în care se găsește, iar a ramane la gradiniță ar reprezenta o frână în dezvoltarea potențialului său.

2. La școala Montessori se pot înscrie și copii care au urmat gradinița după sistemul de învățământ tradițional?
In mod ideal, elevii care se înscriu la școala Montessori au urmat deja o gradiniță cu program Montessori în care și-a format deja abilitățile esențiale pentru o bună desfășurare a activității într-un mediu așa cum este mediul Montessori, si anume:

  • autocontrol
  • capacitatea de concentrare în timpul desfășurării activității, făcând abstracție de cei care în paralel desfășoară alt gen de activitate.
  • cunoașterea materialelor din grădiniță specifice vârstei 3-6 ani care au corespuns interesului lor la acea vârstă, conducându-i spre descoperirea unor noțiuni ce acum au continuitate în școala primară.

Acesta este motivul pentru care, înainte de înscriere, are loc o evaluare a aptitudinilor copilului de către educatoarea Montessori, pentru a stabili dacă este compatibil cu acest sistem de învățămant în această etapă de vârstă, în funcție de experiența și deprinderile acumulate până în acel moment.

3. Copiii de la școala Montessori se pot transfera într-o școala tradițională?
Da, se pot transfera, însă dupa o perioadă de trei ani din momentul înscrierii. Este necesar să termine un ciclu de trei ani pentru a observa cunoștințele acumulate, deprinderile formate, dezvoltarea personalității. Această perioadă trebuie respectată deoarece fiecare copil lucrează în ritm propriu, în functie de punctele sale de interes.

4. Ce înseamnă “Activitate neîntreruptă”?
Activitatea neîntreruptă reprezintă activitatea de predare – învățare, respectiv prezentările făcute de învățător și activitatea desfășurată de copii (activitatea pe care o aleg în funcție de interesul personal), fără a lua pauza.

Maria Montessori a observat că perioada optimă pentru a ajunge în starea de concentrare și a evolua cu adevărat este un interval de 3 ore neîntrerupte de activitate.

Parteneri:

X

realizat de BECMedia