Casa Montessori

Curriculum Montessori 6-12 ani

Se bazează şi în acelaşi timp oferă o continuare a programei din etapa anterioară de la 3-6 ani. Pentru această grupă de varstă materialele Montessori au rolul de a trezi imaginaţia, de a dezvolta abstractizarea, de a genera o viziune asupra lumii si rolului omului in societate. La această varstă copilul îşi pune intrebări cu privire la originea universului, natura vieţii, oameni şi diferenţele dintre ei şi aşa mai departe. Pornind de la informaţii concrete, studiul interdisciplinar imbină geografia, geologia, biologia, istoria, chimia, fizica, antropologia pornind întotdeauna de la ideea de a oferi copilului viziunea de ansamblu asupra întregului şi apoi de la aceasta spre studiul detaliior.

Mediul pregătit de la şcoală reflecta un nou stadiu de dezvoltare si oferă:

  • Integrarea ştiintelor, geografiei, istoriei, limbajului şi artei care provoacă imaginaţia si capacitatea de abstractizare a copilului de la aceasta varstă
  • Prezentarea cunostinţelor ca o parte dintr-o mare povestire care dezvăluie originea pămantului, a vieţii, a comunităţilor umane şi istoria modernă, întotdeauna în contextul deplinătăţii vieţii. Prezentarea limbajului ştiintific din zoologie, botanică, antropologie, geografie, geologie, etc, expunând copilul la informaţia organizată şi respectându-i inteligenţa şi interesul/curiozitatea
  • Povestiri care oferă o imagine de ansamblu ca “Marile lecţii” care sunt integratoare si organizatoare. “Marile lecţii” deapană istoria universului de la originea sistemului solar, a pământului, a vieţii până la apariţia culturilor umane şi dezvoltarea civilizatiilor. Ajutat de reprezentări în manieră grafică ( diagrame) si de cronologii, studiul detaliului în raport cu “Marile lecţii” conduce  din partea copilului la respectul si admiraţia faţă de totalitatea cunoaşterii.
  • Utilizarea cronologiilor, a imaginilor, a diagramelor şi a altor materiale ajută copilul sa-şi formeze o imagine de ansamblu lingvistică si vizuală asupra principiilor fiecărei discipline
  • Curriculum pentru matematică prezentat prin intermediului materialelor  concrete care dezvăluie simultan corelaţiile între aritmetică, geometrie şi algebră. Acest curriculum recunoaşte nevoia copilului pentru experimentare, repetare, pentru nivele variate de concretizare, pentru trecerea de la concret, la simbol, şi la abstract. Se pune accentul pe a face din formulele matematice “un punct de sosire” şi de descoperire, şi nu “un punct de plecare” şi de memorare.
  • Accentuarea scrierii creative, a citirii interpretative a literaturii, cercetarea surselor primare, gramatica si analiza propozitiilor, ortografia si exprimarea orala.
  • Invăţători specializaţi care sunt profesori luminaţi, de formaţie enciclopedică care sunt capabili sa integreze predarea materiei nu ca discipline separate ci ca parte a unei întregi tradiţii intelectuale
  • Stimularea cercetării care se desavârşeşte în exteriorul şcolii, iniţiată de către elevi si ghidată de catre invăţător. Elevii sunt incurajaţi să-şi pună întrebări, să experimenteze, să îşi dezvolte cunostinţele, să facă observaţii, să demonstreze abilităţi. Acest studiu în profunzime foloseşte surse primare si secundare, dar si alte materiale. Manualele si fişele sunt folosite, in caz că există, ca materiale de referintă, nu ca bază pentru studiu.
  • “Ieşirea” din spaţiul şcolii pentru a folosi resursele comunităţii aflate dincolo de zidurile clasei si ale şcolii.

Studiul nu se realizează doar in termenii subiectelor academice ci şi in termenii învăţării morale, ceea ce conduce la aprecierea şi respectul faţă de viaţă, empatie şi o încredere fundamentală în contribuţia fiecărei persoane la progresul omenirii.

Parteneri:

X

realizat de BECMedia